måndag 24 augusti 2009

I do, I do, I do...


Här är resultatet från mitt bakande de senaste veckorna. Min fina lillasyster gifte sig och jag bakade tårta och cupcakes till bröllopet. Färgtemat var guld, turkost och vitt. Det blev chokladcupcakes och vaniljcupcakes i guldformar med vanlig vaniljfrosting dekorerade med turkosa fjärilar i sockerpasta. Jag är så där halvnöjd med resultatet. De flesta cupcakes blev alldeles för bulliga när jag bakade dem och då blev det mycket svårare att spritsa på frostingen, så det ser inte så proffsigt ut (men jag är ju hobbybakare så vem bryr sig). Men smaken var det inget fel på som tur var.

För övrigt var bröllopet helt underbart. Min syster var otroligt vacker i sin klänning, brudparet var jättelyckliga, maten var galet god och alla gästerna verkade trivas.

Inga kommentarer: