måndag 14 september 2009

Finstilt text

I dag var jag inne på ÖoB, och hittade massor av billiga strösselsorter. Det fanns bland annat röda hjärtan, gula stjärnor och mångfärgade bokstäver. Jag och min lillasyster blev alldeles till oss (tyckte hennes man i alla fall) och plockade på oss massor. Tills hon läste innehållsförteckningen och såg att alla innehöll jordnötsolja. Jag är dödligt allergisk mot jordnötter, så det hade kunnat gå riktigt illa. Jag är van vid att choklad, kakor, flingor och bröd kan innehålla spår av nötter, men strössel - come on?! Det måste väl finnas massor av andra fetter som inte riskerar att ge många människor en dödlig allergichock. Jag blir så trött.

2 kommentarer:

Agnes K sa...

Du! Läste i ett inlägg från i januari att du hade färdig kakdeg i frysen. Vet du alltså var man kan få tag på det i sverige?

Mini sa...

Jag hade gjort smeten själv. Har inte hört talas om färdig kaksmet här i Sverige. Jag utgick från Leilas chocolate chip cookies, och det som blir över lägger man i frysen. Här är receptet: http://recept.nu/1.121404/leila_lindholm/kakor_tartor/agg_mejeri/chocolate_chip_cookies