måndag 8 december 2008

What's been cooking

Här är lite av de bakverk som tillverkats i mitt kök den senaste veckan:

1. Oreobites med mintsmak. Jag gjorde dem av oreos med mintsmak som jag köpte med mig hem från NY, men eftersom de nog inte finns att få tag i här kan man använda vanliga oreos och tillsätta 1-2 droppar pepparmyntsolja. De är doppade i blå och mörk choklad. Passade på att testa min nya godisform från Wilton, den var ganska bra.

2. Pepparkakscupcakes med vaniljglaze. Jag gjorde vaniljglazen av florsocker och vanilsocker som jag spädde med mjölk till en bra (ganska rinnig) konsistens. Jag doppade mina cupcakes två gånger för att få en tjockare yta, men är inte riktigt nöjd. Nästa gång ska jag nog tillsätta lite smält smör för att få en lite glansigare yta.

3. Cupcakes i alla former och smaker. Jag och en kollega håller på med en cupcakebok och vi fotade lite till den i lördags. På bilden finns mintchokladcupcakes, morotscupcakes, äpple/kanelcupcakes, chokladcupcakes, blåbärscupcakes, kaffecupcakes, banan/chokladcupcakes och pepparkakscupcakes. Min kyl är full, trots att jag gett bort massa. I morse åt jag en mintchokladcupcake till frukost. Det gjorde mig på mycket bättre humör.

Inga kommentarer: