onsdag 21 januari 2009

Dagens i-landsproblem

Bilden är från Delicato.se

Jag är sååå sugen på choklad idag. Efter att ha försökt stå emot frestelsen i någon timme gick jag ner till min arbetsplats Mat-på-jobbet-kyl (där man kan köpa frysrätter, godis och sallader) för att köpa en delicatoboll. De är helt nötfria (vilket är extremt sällsynt när det gäller chokladgodis). Men när jag kommer ner till kylen är alla delicatobollar slut och allt som finns är nötspäckade chokladbitar. Det innebar att jag gick därifrån tomhänt.

Nu sitter jag alltså vid mitt skrivbord; lite ledsen, omotiverat arg på mina kollegor som faktiskt tål nötter och fortfarande sjukt sugen på choklad. Jag vet att det finns värre saker i världen, men just nu känns det inte så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är livet bra orättvist!

Mini sa...

Eller hur?! Strunt i att tusentals människor i Gaza förlorat någon närstående eller sitt hem, att jag inte fick en chokladboll är mycket värre...