tisdag 31 mars 2009

Barnkalas

I lördags firade vi som sagt min systersons 2-årsdag. Jag gjorde ju tårtan på fredagskvällen för att slippa stressa klart den samma dag. Det var nog smart, för jag hade nog haft lite för mycket florsocker i marshmallowfondanten den här gången, den var inte alls lika smidig och lättarbetad som den brukar vara. Den gick dock att rädda genom att jag arbetade in lite mer kokosfett i mmf:en. Men det var svårt att få den tunn och kanterna blev lite fula. Därför knöt jag ett sidenband runt tårtan. Men då blev det lite tårta på tårta (fyndigt va?!) med en rosett på toppen och en rosett runt tårtan, så jag bytte ut rosetten på toppen mot några blommor och blad. Jag tryckte också in lite silverkulor i mmf:en. Det blev ganska fint och tårtan var ganska god. Men mina blåbärscupcakes var ännu godare. Tyvärr ville inte födelsedagsbarnet som var på ett fruktansvärt dåligt humör smaka vare sig tårta eller cupcakes. Men han blev i alla fall glad för min present - ett bakset för barn.

Så här blev resultatet (märk att han fick ett rosa och ett blått ljus).

Det blev också massa miniblåbärscupcakes med barnströssel i form av dinosaurer, kor, nallar, stjärnor och delfiner. Här hittar du mitt recept på cupcakes.

Inga kommentarer: