fredag 7 november 2008

Lärdomar

Det jag har lärt mig av den misslyckade tårttillverkningen:
  1. Jag ska inte baka tårtbottnar själv eller baka dem på amerikanskt vis (dvs göra tre separata tårtbottnar, inte en som delas i tre delar).
  2. Jag ska aldrig mer göra italiensk marängsmörkräm flera dagar före tårtbaket.
  3. Jag ska se till att ha gott om tid.
  4. Jag ska se till att ha extra ingredienser hemma ifall något går fel, eller så ska jag göra tårtorna när affärerna är öppna så att jag kan springa ner och handla.
  5. Jag är nog inte särskilt duktig på det här, hur mycket jag än vill det. Det är en hobby och inte en framtida karriär.
  6. Jag måste öva mycket, mycket mer om jag ska baka min lillasysters bröllopstårta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur smakade tårtorna sen då? De blev ju i alla fall goda för ögat!

Tänkte också passa på att tipsa om att jag startat ett forum för oss som gillar att baka. www.bakforum.webbland.se
Bli gärna medlem om du vill. :)

Mini sa...

Tårtorna smakade tack och lov ganska bra. Tack för tipset, ska genast kolla in!