onsdag 15 oktober 2008

Cupcake-orgie

Om några veckor ska jag åka till New York. Eftersom det är första gången jag åker dit kommer jag att besöka massa turistattraktioner och shoppa. Men på att-göra-listan står också att äta cupcakes. Det finns en uppsjö av caféer, bagerier och konditorier som säljer cupcakes i New York. Ett av de mest kända är Magnolia bakery. Men eftersom många cupcakesbloggerskor är besvikna på deras cupcakes (de är tydligen torra och alldeles för söta) så tänkte jag besöka Crumbs Bake Shop. De har en gedigen meny och när jag mailade över den till min resekamrat svarade hon att hon inte kunde bestämma sig för vilken smak hon skulle ha. Jag tänker inte nöja mig med en, det blir minst tre cupcakes: oreo, blueberry swirl och red velvet. Bäst att inte ha allt för tajta kläder på sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Brukar lurka i din blogg men nu är det väl dags att lämna en kommentar. Även jag var i NY på cupcake-jakt och jag måste säga att jag håller med. Magnolia Bakerys cupcakes var alldeles för torra! Definitivt en besvikelse. Även Billy's Bakery var mindre bra, tycker jag. Recension & bilder när du kommer tillbaka? Är nyfiken på Crumbs Bake Shop.

Mini sa...

Kul! Jag lovar att fota cupcakes i mängder i NY och recensioner kommer helt klart. Ska nog ändå ta en kort sväng förbi Magnolia Bakery om jag har tid, det känns nästan som ett måste.