måndag 2 juni 2008

Operation: frystömning

I helgen har jag i ett försök att frigöra lite plats i min överfulla frys bjudit familj och vänner på rabarbercupcakes och vit chokladmousse- och jordgubbsmoussetårta.


I lördags kväll grillade jag med några vänner och trots att vi alla var proppmätta efter maten fick vi alla i oss en rabarbercupcake med vaniljvisp och grädde. Cupcakesen monterade jag på plats. De var supersöta och goda. En perfekt avrundning på en väldigt trevlig kväll.


I söndags var jag på middag hemma hos mina föräldrar. Trots att jag förvarnat om att jag skulle ha med efterrätt så hade min mamma bakat en rabarberpaj. Wtf, tänkte jag. Hennes argument var att vi kunde börja med pajen och efter middagen kunde vi äta min tårta. Jag kände mig lite motarbetad och började gnälla. Så vi åt min tårta både före och efter middagen. Till och med min största kritiker - min far - tog minst två bitar tårta. När vi var klara var det bara kvar en liten bit av tårtan. Det kändes som en liten upprättelse. Tårtan dekorerade jag med björnbär. Det blev snyggt och bröt av bra mot den söta tårtan.

Inga kommentarer: