onsdag 25 juni 2008

Sjukt irriterande

Det kliar i mina fingrar. Min nya spis har äntligen kommit, men det visade sig att den j-vla spisen levererades utan sladd (hur tänkte de då, undrar man i sitt stilla sinne). Så nu måste jag få hit en elektriker som kan installera min spis innan jag kan använda den.

Det betyder att jag just nu inte kan baka eller laga mat. Jag kan inte ens steka en omelett eller koka pasta. Och på lördag tänkte jag bjuda några vänner på tårta. Som tur är har jag redan bakat tårtbottnarna och fryst in dem. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra fyllningen - vit chokladmousse. Jag behöver nämligen koka upp grädde och smälta chokladen i den. Dessutom hade jag tänkt att baka en födelsedagstårta till min familj. Antingen får jag göra någon annan fyllning och strunta i födelsedagstårtan eller så kanske jag får låna min söta snälla kompis Cissis spis imorgon.

1 kommentar:

Camilla Birkström sa...

Det är ju helt värdelöst! Det låter som när man bokar flyg med lågprisföretagen, först får man ett pris som låter helt suveränt, men sen kostar det extra om man vill checka in på flygplatsen, lämna in en väska eller två, om man vill bestämma plats på planet osv osv. Tillslut hamnar priset på samma det skulle gjort om man åkte med sas. Ska du inte överväga att ha kalaset på fredag istället så jag kan vara med? Kram Cam