onsdag 2 juli 2008

Att baka i någon annans kök...

...är som att tvingas arbeta på någon annans dator - förvirrande.

Häromdagen lånade jag T:s kök eftersom jag behövde baka födelsedagstårta, minicupcakes till en möhippa och fikabröd till min bokcirkel. Och min spis är fortfarande inte installerad, jag har helt enkelt inte haft tid att ringa en elektriker. Det är svårt att baka i någon annans ugn eftersom man inte känner till hur värmen fördelar sig i den och hur lång tid det brukar ta att grädda bakverken. Resultatet blev inte heller särskilt lysande. Tårtan blev bra, men resten blev ganska misslyckat.

Eftersom minicupcakesen var för små för att bakas i muffinsplåt så flöt de ut på plåten. Några kunde jag dock rädda. Den andra omgången bakade jag i dubbla formar och det blev lite bättre. Men en del blev jag tvungen att kassera.

Inga kommentarer: