tisdag 15 juli 2008

Fröken primadonna

I dag på jobbet blev jag utskälld i telefon av en känd svensk kvinnlig tv-kock (jag tänker inte nämna henne vid namn). Det hela berodde på ett missförstånd från hennes sida och divalater. När jag beklagade mig lite senare för min chef sa hon att kockens recept är omöjliga att laga (det tycker provköket på en stor mattidning), att hon anses vara besvärlig att arbeta med och att hon egentligen bara är ett vackert ansikte.

Det var väldigt roligt att höra. Det är ju nämligen just den kockens tv-jobb som jag vill ha en dag. Jag kanske borde ta och ringa upp tv-bolaget och presentera mig någon dag. Jag bakar recept som går att följa, jag är absolut ingen diva och jag är faktiskt snyggare än hon. Dessutom är jag yngre och kan tilltala en annan målgrupp, tror jag.

Om de är smarta borde de kicka henne och anställa mig istället.

Inga kommentarer: