torsdag 8 maj 2008

En sann inspirationskälla

Den här bilden har jag lånat av Bakerella. Hur söta är inte dessa små cupcakebites?

Jag är sååå imponerad av Bakerella-bloggaren Angie Dudley (tror hon heter så). Hon kommer hela tiden på nya roliga recept och allt hon gör ser så sött och gott ut. Hon är en otroligt duktig hantverkare, när jag försöker göra något liknande så ser det inte alls lika fint ut (men smakar säkert minst lika gott). Hon är en sann inspirationskälla. Hon skriver ut recepten, publicerar bilder och har steg för steg-manualer. Det enda som är negativt är att alla recept är i amerikanska mått och hon använder många verktyg och ingredienser som inte finns i Sverige. Det är inte så lätt att försöka gissa sig till hur mycket ett amerikanskt paket med oreos väger eller vad en red velvet-cake är.

I dessa cupcakebites har hon använt sig av en färdig red velvet-kakmix och använt en godisform för att få till de fina bottnarna på bitesen. Jag har letat lite och hittar ingen sådan form på Kakburken. Amazon.com säljer dem, men inte till Sverige. Buhu. Jag ska kolla om the English Shop i Söderhallarna har någon slags form, men annars får jag stå ut med mina lite ojämna cupcakebites.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.dekoreramera.se/catalog/product_info.php?cPath=26_27&products_id=369 kan det vara en sådan form du är ute efter? Jag vet att jag är väldigt sent ute, men snubblade precis över din blogg och kom ihåg att jag sett såna formar på min favvobutik för tårtdekoration :)