onsdag 7 maj 2008

Sängliggande

Bilden är från arla.se

Jag har varit sjuk och förpassad till sängen, eller nja hemmet för att vara helt ärlig. Det var fruktansvärt trist. Jag var sjuk, men kände mig ändå tillräckligt bra för att bli uttråkad. Jag orkade inte gå och handla, men ville ändå ha nybakat bröd. Visst är det ganska lätt att baka bröd, men vem orkar egentligen vänta på bröd som ska jäsa i flera timmar. Inte jag.

När jag var liten brukade min mamma göra stekpannebröd till mellanmål. De är fantastiskt goda och saftiga, särskilt när man äter dem nygräddade med lite smör och ost. Jag hittade ett recept på Arlas sajt och på drygt 45 minuter hade jag en liten hög nygräddade platta bröd. Jag tog bilder på dem, men jag har inte laddat in bilderna i datorn än. Så ni får hålla till godo med Arlas egen bild. Här kan ni hitta receptet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en rackarns tur att vi inte var lesbiska och tillsammans och sambos. För då skulle jag vara minst dubbelt så fet som jag redan är, med tanke på allt gott som du bakar och som jag inte skulle kunna låta bli att äta. =)

Mini sa...

Hehe, lesbiska sambos alltså. Det är nog tur att jag inte är din hemmafru, annars skulle det säkert bli som Nigellas man. han gick ned 20 kilo när han slutade äta hennes mat.