måndag 26 maj 2008

Filminspiration

Bilden kommer från Alltommat.se

Igår kväll såg jag filmen Waitress som handlar om Jenna som är gift med världens vidrigaste man och bakar världens godaste pajer. Jag kan inte rekommendera filmen, för den var alldeles för seg och alla betedde sig väldigt irrationellt. Men den gjorde mig otroligt sugen på att baka pajer, för Jenna hittade ofta på nya recept och då fick man se henne baka väldigt vackra pajer. Pajerna gav hon roliga och konstiga namn, som Bad baby pie och Kick in the pants pie. Ibland bakade hon för mig väldigt underliga pajer, till exempel en paj som hon fyllde med säkert två liter smält choklad. Sedan ställde hon in den i ugnen. Hur funkar det egentligen?

Idag har jag surfat runt på matsajter och letat efter bra recept. Jag tror att vi svenskar oftare bakar efterrättspajer, men jag är sugen på en matpaj. Ytterligare ett problem är att paj är ganska fett, men jag hittade till slut ett recept på Alltommat.se på en smal quiche lorraine. Så det tänkte jag ägna någon timme åt ikväll.

Inga kommentarer: