tisdag 27 maj 2008

Gäsp

Jag var alldeles för trött igår, så det blev inget pajbak. Istället gjorde jag lite dekorationer i sockerpasta. Tyvärr hade de flesta av mina färdigfärgade bitar torkat, så jag var tvungen att börja om från början. Jag orkade inte hålla på så länge, därför blev det bara några citrongula fjärilar och rosa hjärtan.

Om drygt en månad ska jag på möhippa, och jag har blivit ombedd att baka cupcakes till efterrätt. Jag tänkte göra rosa halloncupcakes dekorerade med rosa hjärtan i sockerpasta och skriva parets initialer på alla hjärtan. Lite väl sockersött, kanske, men det är precis det som är meningen. Bruden är nämligen anti allt som är rosa och gulligt, och som hämnd för att hon försökt styra sin möhippa allt för mycket ska allt vara så gulligt som möjligt.

Inga kommentarer: