tisdag 13 maj 2008

Vill ha

Jag har verkligen gått på idén om konsumtionssamhället. Tyvärr. Jag önskar att jag var en människa som inte ville ha saker. Men jag vill ha massa onödiga saker. Här är en liten önskelista (vilken tur att jag fyller år snart).

1. KitchenAid mixer - helst babyrosa, men den kostar 1500 kronor mer. Och jag tycker redan att den är dyr som den är, cirka 5000 kronor. Helt sinnessjukt pris egentligen, men ett måste för alla som bakar mycket. Min favorit Martha Stewart har flera stycken (så klart).


2. En slags box för att frakta cupcakes. Den här rymmer 24 stycken, vilken är precis lagom. I dag fraktar jag cupcakes omonterade, för att frostingen inte ska kladda. Tyvärr leverar Amazon inte den här produkten till Sverige.


3. En tischa från Johnny cupcakes. Så söt och med ett fint budskap.


4. En tatuering med en pinuppa. Men jag är för ombytlig för att kunna tatuera mig, så jag måste fundera ordentligt och länge innan jag gör något som jag kommer att ångra. Den här snygga gjorde Hannah i LA Ink. Texten skulle jag inte ha med dock.


5. Fler strösselsorter. Crumbs and Doilies cupcakery i London har en miljon strösselsorter. Är så avundsjuk på dem. Jag undrar var de får tag i allt. I Sverige är ju tyvärr strösselsortimentet ofta väldigt tunnsått.

Inga kommentarer: