fredag 16 maj 2008

Wardrobe malfunction

Bilden är från asos.com

En bloggpost som inte alls är bakningsrelaterad.

Om knappt en månad ska jag på bröllop i Spanien. Jag tänkte ha en superfin röd volangklänning som jag hade på mig på nyårsafton. Av någon anledning (maten eller lite för vilt festande kanske) gick blixtlåset på klänningen sönder på nyårsafton. Jag fixade blixtlåset till en annan fest, men precis när jag ska gå in i taxin så känner jag hur blixtlåset går sönder igen. Tack och lov hade jag en annan klänning som jag snabbt kunde byta om till.

Nu har min mamma bytt blixtlås i klänningen och för säkerhets skull provade jag den häromdagen. Den satt inte alls särskilt tajt, men plötsligt när jag vred på mig så gick även detta blixtlås sönder. Tur att det hände här hemma och inte precis innan eller under bröllopet. Om inte nästa blixtlås funkar får nog det bli en annan klänning. Och lite mer träning och mindre mat fram tills bröllopet.

Inga kommentarer: