onsdag 17 september 2008

Besvikelse

Dålig mobilkamerabild av fula dammsugare

Igår fick jag för mig att göra minidammsugare av några torra gamla cupcakes. Men eftersom jag inte tål marsipan tänkte jag använda sockerpasta istället. Sockerpasta är ju mycket sötare, så jag tillsatte lite extra kakao i smeten. So far so good. Men här började allt gå fel. För det första gjorde jag nog dem lite för stora, så värst mini blev de inte. Det var dessutom mycket jobbigare än jag trott att få fina chokladdoppade kanter på dammsugarna än jag trodde, så de blev inte så snygga. Sockerpastan som jag använda var svagt rosafärgad, men när allt var klart såg den bara smutsvit ut. De blev alltså ganska fula.

Till råga på allt smakade de superäckligt. Jag har aldrig ätit en dammsugare, men jag kan inte tänka mig att de smakar i närheten så äckligt som mina gjorde. För att ta reda på vad jag gjort för fel smakade jag först på smeten som smakade helt ok och sedan på sockerpastan. Däri fanns felet. Sockerpastan smakade syntetiskt, inte alls som den vanliga vita sockerpastan som jag brukar använda. Det här var ett annat märke, som inte bara smakade äckligt utan också var mycket svårare att arbeta med eftersom den var lösare.

Nä, det här är ingenting jag kommer att göra igen (jag kommer inte heller att använda det sockerpastamärket heller). Nu funderar jag på om jag ska slänga alla minidammsugare eller om någon annan tycker att de är ätbara.

Inga kommentarer: