torsdag 25 september 2008

Lägger ribban högt

En gång per halvår ordnar mitt arbetslag (eller redaktionen) fika till avdelningsmötet. I våras hade min kollega en chokladtårta över från ett födelsedagskalas så jag behövde inte baka. Men nu är det dags igen och ingen kollega har en tårta i frysen. Så jag får baka.

Jag funderar därför på om jag ska baka cupcakes eller en tårta täckt i sockerpasta. Jag tycker om att baka cupcakes, för de blir så söta och är lätta att beräkna (minst en per person). Men det ser så professionellt ut med en sockerpastatårta och dessutom går det att göra helt fantastiska dekorationer i sockerpasta. Kul är det också. Men det behövs nog två tårtor för att det ska räcka till hela avdelningen.

Vad tycker ni att jag ska baka? Oavsett vad jag bakar så kommer jag nog att lägga ribban högt för kommande avdelningsmöten. Många av mina kollegor är stressade småbarnsföräldrar som varken har tiden eller intresset för att baka. Men de kan ju alltid bjuda på köpekakor. Kan inte tänka mig att någon annan än jag skulle bry sig.

Inga kommentarer: