onsdag 30 april 2008

Dålig planering


När jag planerade att baka pizza så hade jag ingen aning om att tisdagen skulle bjuda på fantastiskt soligt och varmt väder. Men eftersom pizzadegen hade varit i kylen i minst 12 timmar mer än vad den skulle vara, så kände jag mig tvungen att baka pizzan ändå. Det går väl snabbt ändå, tänkte jag. Fel. Istället för att vara ute i värmen var jag tvungen att slava vid en varm ugn i två timmar. När allt var klart var jag inte alls sugen på mat, så jag tog med mig en bok och gick ut i solen istället. Men så här blev resultatet. Helt ok trots att jag glömt bort att köpa ruccola och inte hade tillräckligt med mozzarella hemma. Så det blev smalpizza.

Nu är jag ledig från jobbet i fyra dagar. Då ska jag passa på att göra sådant som jag inte annars hinner med. Måste bara komma på vad det är. Det vore ju synd att slösa bort fyra dagar på att festa och sova. Hehe.

Inga kommentarer: