tisdag 22 april 2008

Min nemesis

Jag gillar inte Leila. Inte bara på grund av att hon snott mitt drömjobb, det finns nog tyvärr inte plats för två bakande blattar i media. Hon har fyllt kvoten, liksom. Men det kan ju inte hon rå för.

Inte heller beror det på att hennes bok heter A piece of cake, och då förstör mitt fina och mycket fyndigare namn A piece of cupcake. Hon har ju ingen aning om mina planer.

Det beror inte heller på att allt hon bakar innehåller nötter och är en allergikers (i.e. me) mardröm. Hon gillar väl helt enkelt nötter.

Det beror helt på hennes äckliga leende. Hon står och bakar och plötsligt tittar hon in i kameran och ler så där falskt och käckt att jag vill byta kanal. Och så säger hon något fånigt som "Får jag smaka nu? Ja, det får jag." Jag mår illa på riktigt när jag nu ser hennes leende överallt - i alla tidningar, på tv och på alla matsajter. Därför lägger jag inte in en bild, ni får helt enkelt surfa in på första bästa matsajt och se att jag har rätt.

Inga kommentarer: