måndag 28 april 2008

In vino veritas

Jag har inte bakat i helgen, jag har knappt lagat mat. En liten chevré chaud-sallad var allt jag lyckades åstadkomma under hela helgen.

Men det hindrade mig dock inte från att berätta för en taxichaufför att jag är såååå duktig på att baka tårtor. Alkohol gör mig visst inte bara über-social utan även väldigt skrytig. Det resulterade i att taxichauffören ville att jag skulle baka en tårta till honom. När han bad om mitt nummer visste jag inte hur jag skulle slingra mig ur det, så jag gav honom det. Han ringde genast upp för att kolla att jag inte gett honom fel nummer. Han är numera sparad som "Svara inte. Taxichaffis". Så kan det gå. Jag måste försöka lära mig att det är ok att säga nej när folk frågar om mitt nummer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, du är rolig du.
Tur att jag redan har ditt nummer om jag vill att du ska baka något till mig. Typ bröllopstårta eller så.....