fredag 18 april 2008

Trött och sliten

Jag har varit på konferens i ett par dagar och känner mig helt slut i huvudet. Jag hade tänkt att baka cupcakepops ikväll, men jag orkar inte. Det får bli en annan dag. Dessutom har inte mitt paket från Kakburken med bland annat rosa choklad skickats än. Häromdagen köpte jag klubbpinnar på Panduro (jag tror dock att det fungerar precis lika bra med grillspett av trä) för att jag blev så ivrig att testa receptet. Ska nog göra en halvmesyr i helgen, cupcakebites av oreos och med vit choklad istället för rosa. Som en liten testomgång för att vara säker på att de riktiga cupcakebites blir fina. De är ju rätt avancerade att göra. Dessutom är det många steg att hålla reda på. Och eftersom jag känner mig själv rätt bra vad gäller detaljer och många steg, så vet jag att jag säkert kommer att missa något i min iver. Det är lika bra att öva först.

Jag ska till min lillasyster ikväll och tänkte ta med de oreobites jag har kvar. Hon dreglade när jag berättade om dem. Och så tycker jag ju att det är roligt när någon annan äter och uppskattar det jag har bakat...

Inga kommentarer: