tisdag 22 april 2008

Pop-i-topp

Igår kväll gjorde jag ett försök till de omskrivna cupcakepopsen. Det gick så där. Trots att mitt paket från Kakburken med bland annat rosa och blå choklad kom, så valde jag att använda vit choklad och oreo-kakor istället för att baka från scratch. Som en testomgång.

Det är jag glad att jag gjorde. Man ska använda en blomutskärare för att forma själva bitarna till cupcakes, och den som jag använde var nog lite för stor. De blev bra, men alldeles för stora. Och eftersom de var så stora, var det rätt svårt att få chokladen att täcka allt. Men de är ändå ganska fina. Tyvärr fotade jag inte dem igår, så bildbevis kommer senare. Men jag provsmakade en och de var sjukt goda. Kanske lite stora dock. Jag ska revidera receptet och göra ett nytt försök i helgen.

Men innan det måste jag bjuda bort klubborna, det är farligt att ha kylskåpet fullt med godsaker. De kallar på mig och då bara måste jag lyda.

Inga kommentarer: